1. Home>
Woman with a laptop
Blogg

Derfor bør du ha økt trivsel som en del av strategien din

Gjennom et månedslangt trivselseksperiment klarte Microsoft Japan å øke produktiviteten sin med nesten 50 prosent. Mange av metodene de brukte, er lett tilgjengelige for de aller fleste bedrifter. Likevel nøler mange med å innarbeide trivselstiltak i den langsiktige strategien sin. Hvorfor er det slik?

30.10.2020
Macbook
Blogg

Digitale HR-verktøy skaper verdier for hele selskapet

Moderne og digitale HR-løsninger er noe som alle tjener på. Både HR-avdelingen, ledere og ansatte kan jobbe mer tidseffektivt og fokusert på det de kan best – og mindre på administrasjon.

18.10.2020
Outsourcing
Blogg

Hva betyr outsourcing av lønn og er det lurt for din bedrift?

Er du usikker på om bedriften din bør outsource lønn eller beholde lønnsfunksjonene internt? Her er en oversikt over de viktigste grunnene til at kundene våre har valgt outsourcing av lønn – hvilke fordeler og ulemper det kan gi deg, og hva som faktisk skjer når du lar noen andre ta seg av lønnskjøringen. 

8.10.2020
Man face down on desk
Blogg

5 vanlige feil når du skal modernisere HR- og lønnsprosesser

Det er ingen tvil om at et nytt HR- og lønnssystem kan gjøre underverker for bedriften din. Likevel finnes det noen bananskall du bør passe deg for på veien. Her har vi samlet de fem vanligste fellene bedrifter går i når de skal modernisere HR- og lønnsprosessene sine.

7.10.2020
To do list
Blogg

Automatiser mer for å spare tid og unngå feil

En av utfordringene som mange lønnsspesialister står overfor og som ofte fører til dårlige arbeidsdager, er alle spørsmålene som kommer inn. Spørsmål som aldri hadde oppstått hvis de rette tekniske forholdene eksisterte. I denne artikkelen ser vi nærmere på hvordan riktig system kan frigjøre tid for lønnsspesialisten, slik at han eller hun kan bruke tid på problemstillingene som krever mer verdiskapende arbeid og oppgaver.

1.10.2020
HR-trender
Blogg

HR-trender: Gig-økonomi og fleksikontor

Head of SD Worx Norge (tidligere Aditro Enterprise i Norge), Vivienne Karlsen, deler sine tanker om hvilke HR-trender du bør være oppmerksom på – nå og i årene som kommer.

22.9.2020
HR-trend: Employer Branding
Blogg

HR-trender: Employer branding 2.0 – Den nye talentjakten

De siste årene har vært viktige år for HR, og vi har lært utrolig mye på kort tid. Men hva har vært mest nyttig? Og hvilke av de nye HR-trendene kommer til å bli med oss videre inn i det neste tiåret? I forrige blogginnlegg kunne du lese om blant annet nye HR-trender, som Gig-økonomi og fleksikontor. Her kan du lese om hva som blir viktigst for å tiltrekke seg de beste søkerne på jobbmarkedet.

22.9.2020
Man meditating at office
Blogg

Tips til HR: 8 rutiner som bør oppdateres i din bedrifts policy

I denne artikkelen deler vi tips til hva du som jobber innen HR kan bistå med i forbindelse med nødvendige endringer du bør gjøre i forbindelse med situasjonen vi nå er i. Du får også 8 tips til rutiner som bør oppdateres i din bedrifts policy.

17.9.2020
Woman stressed at desk
Blogg

Slik påvirkes lønnsavdelingen i krisetider

Korona har ført til at regjeringen gradvis har innført restriksjoner, anbefalinger og endringer i lover og regler som har påvirket lønnsavdelingens arbeid. Dette har generelt ført til store utfordringer for de aller fleste arbeidsplasser, og det innebærer at lønnsavdelingene stadig må tilpasse seg nye regler. For de som jobber med lønn, har situasjonen i mange selskaper vært spesielt merkbar.

4.9.2020
Person on the floor on a computer
Blogg

Slik ble HR-avdelingen påvirket av pandemien

I likhet med andre roller i tjenestesegmentet har HR-funksjonen måttet tilpasse seg de nye arbeidsforholdene som koronapandemien har medført. I tillegg har HR i mange tilfeller hatt en ledende rolle i å kommunisere de endringer som skjer i forbindelse med utbruddet til selskapet. Her vil vi vise deg litt hva dette har betydd i praksis – og hvor godt rustet HR-funksjonen var til å ta de nye utfordringene.

31.8.2020
Seagull on a pier in the mountains
Blogg

10 tips som kan lindre en mental bakrus

Ansatte som har fått en helt ny arbeidssituasjon etter pandemien kan komme tilbake til jobben og oppleve hva vi kaller en «mental bakrus». Dette betyr nye utfordringer, spesielt for den nærmeste lederen.

20.8.2020
NO only for norway
Blogg

Walkshop: Ta teamsamtalen eller telefonmøtet utendørs

Mulighetene for hjemmekontor har snudd opp-ned på jobbhverdagen til de aller fleste. For mange kan det være utfordrende å skulle være på sitt mest kreative og produktive der man sitter på enden av et uryddet frokostbord. Løsningen? Ta med deg tankene – og kollegaene dine – ut i frisk luft.

By Audhild Hval7.5.2020