Aditro blir SD Worx
FAQ
Trenger du som kunde å gjøre noe i forbindelse med navnebyttet?
Nei, heldigvis trenger du ikke det. Dette er bare et navnebytte fra Aditro til SD Worx. Alt annet består. De legale identitetene osv. vil fortsatt ha samme organisasjonsnummer, så det vil ikke være noen forandring. Om noe, så kan det hende du må endre navnet i økonomisystemet ditt slik at også faktureringssystemet fungerer i fremtiden.
Produkter & Tjenester
Vil funksjonaliteten i produktene bli annerledes?
Den eneste endringen vil bli i navnet. De produktene som dere kjenner som Aditro HR og Aditro Lønn i dag, vil nå hete SD Worx HR og SD Worx Lønn fra 2022.
Vi kommer selvfølgelig alltid til å tilpasse og utvikle systemene våre, men på grunn av oppkjøpet er det kun navnet som endres.
Hvilke nye tjenester får jeg tilgang til med SD Worx?
For det første så vil dere selvfølgelig ha tilgang til de samme tjenestene som dere har i dag. Det vil si våre utmerkede software-løsninger i cloud, men også outsourcing-tjenester på toppen både for lønn og HR. I tillegg så er SD Worx Europeisk, de har en mye større tilstedeværelse, og man kan tilby europeiske kontrakter til kunder som har tilstedeværelse utover Norge. Vi vil også kunne tilby noen gode nye programvareløsninger, for eksempel en god tidløsning. Og tilgang til tredjepartsleverandører som blant annet SAP SuccessFactors.
Vil produktene bytte navn?
Produktnavn vil endres: Aditro => SD Worx (men alle produktnettadresser forblir som de er)
- Aditro HR => SD Worx HR (Norge)
- Aditro Lønn => SD Worx Lønn (Norge)
- Aditro W => SD Worx W (Finland)
- Aditro Lön => SD Worx Lön (Sverige)
- Aditro Pay => SD Worx Pay (Sverige)
Produktene vil få nye fonter og farger med SD Worx designelementer, funksjonaliteten er fortsatt den samme. Lønnspesifikasjoner vil få et nytt utseende med SD Worx-design.
Hva med appene?
«Daily by Aditro» blir «Daily by SD Worx»
«Manager by Aditro» blir «Manager by SD Worx»
Funksjonaliteten vil være som før, men appene vil få nytt navn og «look». For å få det nye utseende må du laste ned appene på nytt, eller vente på oppdatering i app store/google store.
Teknisk & Praktisk
Vil URL på *.aditrocloud.com-domene endres?
Alle nettadresser i domenet *.aditrocloud.com forblir som de er, ingen endringer.
*.aditrocloud.com-domenet brukes for eksempel til: Citrix, databasereplikering, SFTP, menyer, tidsstempelklokker og mer.
Vil linker til webside og Sosiale medier endres?
Våre eksterne nettsider, aditro.com, aditro.se, aditro.fi og aditro.no, får nytt utseende 7. februar og nettadressene endres til sdworx.se, sdworx.no og sdworx.fi.
Linker til Aditro websiden vil i en periode videresendes og fortsatt være drift (ut 2022).
Vi vil endre navn og look i Sosiale medier. I Sosiale medier vil vi også dele mye inspirasjon innen HR & Lønn fremover, meld deg på vårt nyhetsbrev og følg oss gjerne:
Vil kundedata lagres annet sted?
Navnebyttet vil ikke medføre endringer i eksisterende avtaler eller behandling, plassering og oppbevaring av kundedata i henhold til GDPR.
Administrasjon & support
Vil fakturaene komme fra et annet sted?
Fakturaer får ny logo og firmanavn fra slutten av januar, men kommer fra samme organisasjonsnummer.
Vil den lokale supporten endre seg?
Nei, der kan du heldigvis ta det helt rolig. Vi kommer til å fortsette med god lokal support på norsk til våre norske kunder. Mesteparten av den businessen vi gjør her i Norge er tross alt lokal, og vil være så også fremover.
Vil alle e-post adresser endres?
Alle @ aditro.com e-postadresser vil bli erstattet av @ sdworx.com e-postadresser mellom 17. og 31. januar.
E-poster sendt til eksisterende @aditro.com adresser vil bli videresendt til de nye @sdworx.com postboksene i en begrenset periode fremover.
Vil Kundeportalen bli annerledes?
- Det vil bli noen endringer i «look & feel», oppdaterte produktnavn og layout.
- Help.aditro.com-URLen forblir som den er.
- Kundeportalen får nytt utseende 7. februar, med SD Worx-fonter og farger, men funksjonaliteten vil forbli helt den samme.
- Produktnavnene vil bli oppdatert på kundesidene.
- Automatisk sendte e-poster fra ServiceNow vil få et nytt SD Worx-utseende og sende- og mottaksadressene (som Aditro.support@aditro.com) vil endres.
Funksjonaliteten vil fortsatt være den samme.
Hva skjer med alle kontrakter?
Alle eksisterende kontrakter signert med Aditro sine juridiske enheter vil forbli gyldige med samme juridiske enhet eller enheter som før navneendringen. De juridiske enhetene vil bli omdøpt til SD Worx i januar (de planlagte navnene er listet opp nedenfor), men den juridiske identiteten og bedriftsidentiteten nr. for hver juridiske enhet forblir den samme som før.
Eksisterende navn | Planlagt nytt navn |
Aditro Enterprise AB | SD Worx Enterprise Sweden AB |
Aditro BPO AB | SD Worx BPO Sweden AB |
Aditro Shared Services AB | SD Worx Shared Services AB |
Aditro Enterprise AS | SD Worx Enterprise Norway AS |
Aditro BPO AS | SD Worx BPO Norway AS |
Aditro Enterprise Oy | SD Worx Enterprise Finland Oy |
Aditro BPO Oy | SD Worx BPO Finland Oy |
Aditro Shared Services Oy | SD Worx Shared Services Oy |
Hva vil skje med Aditro sine lokale kontorer?
Ingenting. Her i Norge så har vi to superfine lokaler i Trondheim og i Oslo, og de vil selvfølgelig bestå. Vi er veldig glad i dem, og vi vil klore oss fast der så lenge vi kan. Det eneste som vil endre seg er skiltingen på utsiden. Vi vil selvfølgelig da bli hetende SD Worx fra 2022 og det er det. Dere er hjertelig velkommen i våre lokaler i Trondheim og Oslo også fremover.
Tilstedeværelse i Europa
Hvordan kan SD Worx hjelpe selskapet mitt med å vokse i Europa?
Akkurat på samme måte som Aditro har hjulpet selskapet ditt å vokse. Vi vil enten kunne overta HR og lønnskjøring for dere, og sånn sett bidra administrativt. Men vi kan også tilby State of the art-software løsninger, slik at fokuset på den administrative delen av virksomheten blir mindre og dere kan fokusere på kjernevirksomheten og vekst.
Hvordan vil HR og lønn i Europa forandres?
Vi er midt i en endringsreise nå, og den vil fortsette. Det viktigste for oss, og andre som tilbyr løsninger innenfor dette området, er å passe på at sluttbrukeren, det vil si ledere, ansatte og medarbeidere i de bedriftene som er kundene våre, får en så enkel hverdag som mulig. Vi har softwareløsninger og apper som er brukervennlige og som hjelper til med å effektivisere og automatisere de oppgavene som ikke er viktigst for deg.
Har du noen spørsmål?
Er det noe mer du lurer på i forbindelse med navneendringen, hva vi tilbyr, nye muligheter eller annet så er det bare til å ta kontakt!