Endring i lov: Betalt permisjon i forbindelse med fødsel
HRMBytte HR- og lønnsleverandør? Dette bør en god leverandør tilbyOutsourcing LønnEn fleksibel tilnærming til talent management – hva betyr det for deg?HRMAnnenhver norske bedrift mangler en nøytral rekrutteringspolitikkHRMEldre lønnssystemer er dyrere enn du tror
Eldre systemer kan føre til mange kostnader som de fleste kanskje ikke engang er klar over. Her kikker vi nærmere på kostnadene som dukker opp ved utdaterte HR- og lønnssystemer – og hvordan moderne systemer og plattformer kan kutte ned på dem. I denne artikkelen kikker vi nærmere på lønnssystemer.
HR-trender: Outsourcing av alt annet enn kjerneaktivitet
Vi ser at etterspørselen etter spesialister øker og outsourcing av alt annet enn kjerneaktivitet er en trend som bare kommer til å fortsette.
Systematisert læring: en vinn-vinn-situasjon for bedriften
Systematisering av læring og videreutvikling blant de ansatte er en jobb få bedrifter har råd til å droppe. For i tillegg til å øke trivselen, motivasjonen og produktiviteten internt kan effektive læringsmetoder som blended learning også bidra til å redusere utgiftene til bedriften din.
Gratis eBook: Lønnspesialistens guide til «No Bad Days»
Tid er ofte en mangelvare i lønnspesialistens hverdag. De største tidstyvene er manuelle registreringer og overvåking av f.eks. sykefravær, permisjoner, med mer. For ikke å nevne feilregistrert informasjon fra ansatte.
Derfor bør du ha økt trivsel som en del av strategien din
Gjennom et månedslangt trivselseksperiment klarte Microsoft Japan å øke produktiviteten sin med nesten 50 prosent. Mange av metodene de brukte, er lett tilgjengelige for de aller fleste bedrifter. Likevel nøler mange med å innarbeide trivselstiltak i den langsiktige strategien sin. Hvorfor er det slik?
Digitale HR-verktøy skaper verdier for hele selskapet
Moderne og digitale HR-løsninger er noe som alle tjener på. Både HR-avdelingen, ledere og ansatte kan jobbe mer tidseffektivt og fokusert på det de kan best – og mindre på administrasjon.
Hva betyr outsourcing av lønn og er det lurt for din bedrift?
Er du usikker på om bedriften din bør outsource lønn eller beholde lønnsfunksjonene internt? Her er en oversikt over de viktigste grunnene til at kundene våre har valgt outsourcing av lønn – hvilke fordeler og ulemper det kan gi deg, og hva som faktisk skjer når du lar noen andre ta seg av lønnskjøringen.
5 vanlige feil når du skal modernisere HR- og lønnsprosesser
Det er ingen tvil om at et nytt HR- og lønnssystem kan gjøre underverker for bedriften din. Likevel finnes det noen bananskall du bør passe deg for på veien. Her har vi samlet de fem vanligste fellene bedrifter går i når de skal modernisere HR- og lønnsprosessene sine.
Automatiser mer for å spare tid og unngå feil
En av utfordringene som mange lønnsspesialister står overfor og som ofte fører til dårlige arbeidsdager, er alle spørsmålene som kommer inn. Spørsmål som aldri hadde oppstått hvis de rette tekniske forholdene eksisterte. I denne artikkelen ser vi nærmere på hvordan riktig system kan frigjøre tid for lønnsspesialisten, slik at han eller hun kan bruke tid på problemstillingene som krever mer verdiskapende arbeid og oppgaver.
HR-trender: Gig-økonomi og fleksikontor
Head of SD Worx Norge (tidligere Aditro Enterprise i Norge), Vivienne Karlsen, deler sine tanker om hvilke HR-trender du bør være oppmerksom på – nå og i årene som kommer.
HR-trender: Employer branding 2.0 – Den nye talentjakten
De siste årene har vært viktige år for HR, og vi har lært utrolig mye på kort tid. Men hva har vært mest nyttig? Og hvilke av de nye HR-trendene kommer til å bli med oss videre inn i det neste tiåret? I forrige blogginnlegg kunne du lese om blant annet nye HR-trender, som Gig-økonomi og fleksikontor. Her kan du lese om hva som blir viktigst for å tiltrekke seg de beste søkerne på jobbmarkedet.
Tips til HR: 8 rutiner som bør oppdateres i din bedrifts policy
I denne artikkelen deler vi tips til hva du som jobber innen HR kan bistå med i forbindelse med nødvendige endringer du bør gjøre i forbindelse med situasjonen vi nå er i. Du får også 8 tips til rutiner som bør oppdateres i din bedrifts policy.