Hva er fordelene med Time Management?
Time Management er et smart verktøy for ledere og HR. For bedrifter som tilpasser seg nye måter å jobbe på, er dette viktigere enn noensinne (fjernarbeid, fleksikontor, asynkron jobbing, fysisk tilstedeværelse, hybridarbeid og mye mer!).
Hvis dette er en integrert del av HR-policyen – hvordan brukes det i praksis og hva bidrar det med?
For medarbeidere:
Tillit, engasjement og lojalitet er viktig. Dette er også et viktig punkt i jakten på talenter. Derfor kan Time Management enkelt bidra til å motivere medarbeidere og forbedre engasjementet, ved å blant annet:
- Forbedre og effektivisere organiseringen av de ansattes arbeidstid ved å overvåke aktivitetene.
- Forbedre planleggingen av arbeidsoppgaver, administrasjon av nærvær og fravær, arbeidstid og sykemeldinger.
- Unngå overbelastning og tilpasse arbeidstid etter arbeidsoppgaver og rolle.
- Forbedre teamledelsen og administrasjonen.
- Gi de ansatte mer autonomi og økt fleksibilitet.
- Gi medarbeiderne muligheten til å styre arbeidstiden individuelt.
Les også: Hvordan du kan beholde interne talenter.
For HR-teamet:
For bedriften, vil det ved å opprette et optimalt Time Management-system tilpasset virksomhetens behov, utfordringer og begrensninger, gi:
- Økt presisjon i administrasjonen av bedriftens aktiviteter.
- Økt produktivitet.
- Bedre resultater for HR-teamene/HR-ansvarlige og teamledere, ettersom de ikke lenger vil trenge å bruke tiden sin på tidkrevende arbeidsoppgaver.
For HR-ansvarlige:
Takket være optimalisert Time Management, vil de være i stand til å:
- Overvåke arbeidstiden globalt hos alle ansatte.
- Spare tid og innhente pålitelig medarbeiderinformasjon, for rask og enkel personalforvaltning.
- Forbedre kontrollen av teamenes balanse mellom jobb og fritid.
- Redusere sjansen for å gjøre menneskelige feil.
For ledere:
Effektiv og hensiktsmessig Time Management vil:
- Gi rask og enkel tilgang til pålitelig informasjon om teamets arbeidstid og vaktplan.
- Forenkle teamledelsen med en fullstendig oversikt over fravær og sykemeldinger.
- Spare tid.
- Sørge for at de riktige beslutningene blir tatt, på bakgrunn av nærvær, fravær, sykemeldinger, arbeidstid og aktiviteter.
Les også: 6 viktige ting som vil endre oppfatningen din av Time Management.